Wydarzeniabudowanie marki osobistej

Budowanie marki osobistej. Jak zaznaczyłam w tytule, to będzie artykuł o budowaniu marki “bardzo osobistej”, bo będę pisać o wzmacnianiu marki w świecie offline. A tu nic nie da się ukryć. Tylko prawdziwe marki i prawdziwi eksperci przetrwają.

W świecie realnym, nie ukryjemy się za avatarem i mądrymi tekstami ściągniętymi z “wujka googl’a”.

Tutaj albo jesteś spójna, wartościowa i masz coś do zaoferowania, albo wypadasz z gry. Nawet najwięksi eksperci od personal branding powiadają, że nie ma silnej marki osobistej online, bez silnej marki osobistej offline.

 

Podstawowym celem każdego współczesnego biznesu, jest budowanie tożsamości marki

i programowanie w ogólnej świadomości klientów jej pożądanego wizerunku. Zapewne słyszałaś nie raz -Ty jesteś marką, najpierw musisz “sprzedać” siebie, aby sprzedać swoje produkty. I ten kto mówi Ci te słowa, w dużej mierze ma racje.

Czasy, kiedy telewizja i prasa niosły naszą reklamę hen daleko w świat, mijają bezpowrotnie. Cała masa przekazu reklamowego, która napływa do nas zewsząd spowodowała, że nasz umysł skutecznie blokuje nadmiar bodźców, które płyną do nas z każdej strony. To, że jeszcze czytamy gazety i oglądamy telewizję nie oznacza, że widzimy działania promocyjne firm.

 

budowanie marki osobistej

Zdjęcie wykonane przez: Anna Bielska

 

A przyznaj się sama, czy jak leci reklama w telewizji, to nie idziesz w tym czasie zaparzyć sobie kawy?? A jadąc samochodem, gdy w radiu akurat leci pasmo reklamowe, przełączasz automatycznie na inny kanał? W dzisiejszym świecie budowanie autentycznej, opartej na wartościach i spójnej marki, staje się dla firm sprawą nadrzędną!

 

A zbudować ją można najszybciej, i wg.mnie bardzo skutecznie, jeśli kontakt z naszą widownią, jest w dużej mierze podbudowany autentycznymi kontaktami w świecie realnym. Lubimy wiedzieć z kim rozmawiamy i realnie sprawdzić, czy osoba z którą zawieramy transakcje, jest osobą godną naszej uwagi i zaufania.

 

Żeby zacząć proces budowania marki, musimy poznać najważniejsze jej elementy i mocno się na nich skupić. Jak pisałam artykuł wcześniej, budowanie odpowiednich odczuć i emocji związanych z naszą marką, procentuje lojalnością klienta na długie lata. Zapraszanie klientów na wydarzenia, które zapewniają mu miłe doznania sprawia, że takie same odczuwa w kontakcie z naszym produktem.

 

Zdjęcie wykonane przez: Anna Bielska

Moi osobiści faworyci, niezbędni do budowania silnej marki offline to:

  1. Opowieść marki – Podstawowy fundament każdej marki. Kim jesteś, co robisz, dlaczego to robisz i jaką masz misję na tym świecie? Twoim zadaniem jest, przy każdej nadarzającej się okazji, ogłaszać wszystkim  “dobrą nowinę”. No przecież ma iść w świat wieść o Twoim biznesie 🙂 A dobra opowieść najlepiej się sprzedaje. Bo przekazywana jest dalej, i stanowi Twoją realną wizytówkę.
  2. Konsekwentne i długofalowe działania wokół marki. Marka nie rodzi się z dnia na dzień. Aby zaistnieć, promujemy przez lata nasze przesłanie, wartości i naszą opowieść. Wielkie marki od lat promują te same wartości, te same hasła, aby zakodować nam, że są po prostu najlepsze!

 

“Coca- Cola- to jest to! ” “Tchibo-podaj to co najlepsze!”  “Pasta kiwi but ożywi” itd.

Już po samych kolorach marki, bądź znaczku, jesteśmy w stanie powiązać go z produktem, którego dotyczy! Ale proces uświadamiania nam, że marka istnieje nie trwał rok, dwa, ale znacznie dłużej! Dlatego jeśli myślisz poważnie o swojej marce, nastaw się na długofalowe działania promocyjne i ciągłe wzmacnianie jej pozycji w realnym świecie również.

 

  1. Plemię Twojej marki– klienci zainteresowani naszym produktem. Ty jesteś wodzem, a wokół siebie tworzysz plemię-osoby zainteresowane Twoim działaniem, okazujące życzliwość dla tego co robisz. Twoje plemię musi Ci ufać, i otrzymywać od Ciebie pewne wartości, aby wpisać Cię do swojego życia. Jeśli to zrobi, efekt masz murowany. Kto wie, jeśli marka Twoja przetrwa, Twoim klientem będą również dzieci klienta. Bo nie wiem, czy pamiętasz, że nasze upodobania i zwyczaje, dziedziczymy w spadku po rodzicach. Dlatego myśląc o budowaniu marki, musimy myśleć długofalowo. Plemię stworzysz poprzez organizowanie: Spotkań, warsztatów, inicjatyw społecznych, eventów, wydarzeń itp. Oprócz spotkań w Realu, warto mieć  miejsce na facebook’u grupę, gdzie będziesz informować uczestników o swoich realnych i wirtualnych działaniach.

 

Jeśli myślisz o stworzeniu takiego plemienia, to serdecznie cię zapraszam na Konferencję “Kobiety Tworzą WYDARZENIA” jeszcze zdążysz dołączyć i zdobyć wiedzę, jak pozyskać i utrzymać członków Twojej społeczności.

 

budowanie marki osobistej

Zdjęcie wykonane przez: Anna Bielska

 

  1.  “Sprzedaż ze sceny” Twojej marki. Zdecydowanie mój faworyt w rankingu. W jednym miejscu, skupisz większą ilość osób zainteresowanych Twoją działalnością. Przemawiasz jako ekspert do wielu osób, dając się poznać potencjalnym klientom. Twoja opowieść raz przekazana, idzie zdecydowanie dalej w świat. Sprzedaż ze sceny jest nie tylko dla ekspertów danych dziedzin. Jeśli sprzedajesz wyroby ceramiczne, bądź szyjesz, zaproś realnie widownię do Twojego świata. Zorganizuj warsztaty otwarte, na których pokażesz, jak powstają Twoje produkty. Uśmiechnij się, zrób kawę, a efekt będzie powalający!

 

Do dzieła, teraz Twoja kolej!