Wydarzenia

Pragniesz stworzyć event doskonały i nietuzinkowy. Po którym uczestnikom na samą myśl, że byli u Ciebie na spotkaniu ciarki idą po plecach, i już myślą o kolejnym. Uczestniczyłaś już zapewne w wielu szkoleniach, warsztatach, festynach czy konferencjach.

Zapewne niektóre wspominasz z rozrzewnieniem, a innych nie pamiętasz w ogóle, albo wspomnienia są przykre.

Każda z nas, o ile trochę się do tego przyłoży, będzie w stanie zrobić naprawdę dobre wydarzenie czyli event doskonały.  Ale tylko nieliczne, o ile posiądą wiedzę tajemną, zrobią wydarzenie doskonałe i zapadające w pamięć.

A żeby tego dokonać, musisz poznać  i oswoić dwa potężne żywioły, które rządzą życiem człowieka i decydują o sukcesie tych działań. A o czym mówię? O Emocjach i pragnieniach.

 

event doskonały

Emocje są narzędziem, w które wyposażyła nas natura,

aby umożliwić nam przetrwanie. Umysł emocjonalny działa szybko-stając w oko w oko z sytuacją zagrożenia, nie mamy czasu się zastanawiać, bo to mogłoby się skończyć śmiercią. Działając pod wpływem emocji działamy potocznie mówiąc jakby z klapkami na oczach, odbieramy świat przez filtr danej emocji. Utrzymanie emocji klienta na wysokim poziomie, odpowiednie nimi sterowanie jest kluczem do sukcesu.

Znaczna część tego co robimy szczególnie w wolnym czasie, to wprawianie się w dobry nastrój. Lubimy czuć się dobrze. Lubimy się wzruszać, czuć podniosłość sytuacji, i po prostu dobrze się bawić. Poniżej przedstawię Ci parę atrakcji, które z pewnością spowodują miłe skojarzenia i pozytywne emocje. Nie musisz wykorzystywać ich wszystkich. Możesz wybrać te, które uważasz za atrakcyjne, lub niech staną się inspiracją do tworzenia własnych, niepowtarzalnych pomysłów. Czyli event doskonały jest w zasiegu Twoich marzeń

 

Śmiech i radość.

Gry i zabawy zespołowe, to doskonały pomysł na integrację uczestników, i rozluźnienie atmosfery. Zazwyczaj towarzyszy im ruch, śmiech i duża interakcja uczestników. Dobry pomysł na rozpoczęcie imprezy, żeby przełamać „pierwsze lody” i stworzyć przyjacielską atmosferę. Sprawdza się szczególnie przy dużych wydarzeniach; festynach, imprezach integracyjnych, konferencjach i festiwalach. Może to być rytmiczna Zumba, Zabawa podaj dalej, a jeśli impreza jest plenerowa, to podchody, gry zręcznościowe itp.

 

event_doskonały

Muzyka łagodzi obyczaje.

Powoduje, że wzruszamy się, smucimy lub jest nam bardzo wesoło. Odpowiednią muzyczną oprawą wydarzenia, możemy znacznie wpływać na emocje uczestników. Zauważyłaś zapewne uczestnicząc w konferencjach, że wystąpienia prelegentów poprzedza muzyka. Jej rodzaj zależy od tego, jaki rodzaj wystąpienia za chwilę nastąpi.

Ten dodatkowy bodziec powoduje, że nasz mózg już zaczyna pozytywnie reagować na występ, zanim jeszcze on nastąpi. Wystąpienia motywujące poprzedza zwykle muzyka zagrzewająca do walki, inspirujące- muzyka wzruszająca, a komiczne-oczywiście muzyka wesoła. Muzyka  może towarzyszyć stale w tle wydarzenia, lub być przerywnikiem pomiędzy kolejnymi częściami.

 

Lubimy się poznawać.

A przynajmniej większość z nas lubi. Zadbaj o możliwość rozmów pomiędzy uczestnikami. Plan nie może być tak napięty, aby nie mogli się poznać. Jeśli nie będą nawiązywać relacji, wydarzenie nie wywoła miłych skojarzeń. Jeśli na Twoim wydarzeniu, ludzie będą mieli sposobność nawiązywać relacje między sobą, kontakty biznesowe itp. Na pewno chętnie się znowu pojawią!

 

Lubimy się wzruszać i pomagać.

Z natury jesteśmy dobrzy. Lubimy pomagać słabszym i potrzebującym. Miłym dodatkiem do naszego wydarzenia może być akcent dobroczynny. Niech uczestnicy wiedzą, że przyczynili się do tego, że dzieci zjedzą obiad w szkole, a samotne matki będą miały dach nad głową. Wspólne działania w szczytnym celu, wzmacniają więź między uczestnikami. Pokazują ludzką twarz, i pozwalają nam czuć się potrzebnymi.

 

Pragnienie,  to równie potężny żywioł jak emocje.

Daj klientowi to, czego pragnie, a zyskasz klienta na zawsze. Każdy ma pragnienia, każdy czegoś pożąda. Pragnienia są różne, i odmienne metody służą ich zaspokajaniu.

 

event doskonały

A czego może pragnąć Twój klient?

  • Potrzeba przynależności.

Mamy potrzebę należeć do jakiejś społeczności, która wyznaje bliskie nam zasady oraz wzorce zachowań. Tworząc warsztaty lub systematyczne spotkania, budujesz właśnie taką własną społeczność, gdzie każdy czuje się dobrze. I wraca, bo potrzeba dobrego samopoczucia jest priorytetowa dla równowagi człowieka.

Twórz społeczność w realu bądź online, która będzie zainteresowana Twoją działalnością. Rozmawiaj z nią, pytaj czego potrzebuje, poznaj ich troski i radości. Stają się „Twoją rodziną z wyboru” którą z przyjemnością odwiedzą, gdy nadarzy się okazja. Ja to nazywam budowaniem plemienia swojej marki.

Niech każdy członek Twojej społeczności czuje się równie ważny, każdy na równych prawach może się udzielać, i dostawać odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Możesz pokusić się o tworzenie prestiżowego klubu dla osób, które chcą należeć do Twojej społeczności. specjalne karty klubowe, zamknięte spotkania dla członków, atrakcje i rabaty itp. Dajesz im w ten sposób poczuć, że są naprawdę ważni w Twoim życiu.

 

  • Potrzeba Relaksu i odprężenia, przyjemności.

Założeniem większości przedsięwzięć jest właśnie wprowadzenie klienta w stan rozluźnienia i relaksu. Jeśli klient na Twoim wydarzeniu, zapomni o troskach i problemach dnia codziennego, na pewno będzie wracał!

Jak już wspominałam przy emocjach, gry zabawy oraz konkursy, to wspaniałe odprężenie i relaks dla uczestników. Zostawiamy problemy na boku, i skupiamy się na realizacji zadań.

Świetnym pomysłem na duży event/konferencję bądź festival jest zorganizowanie „Strefy Spa” z mini zabiegami, możliwością testowania produktów itp.

Otwarte warsztaty tematyczne, plastyczne, kulinarne, kreatywne itp,  podczas których każdy uczestnik, może dołączyć do wydarzenia. Miałam okazję uczestniczyć na warsztatach otwartych, podczas Festiwalu blogerów w Gdyni, czyli seeblogers i naprawdę świetnie się bawiłam!

Prezenty, prezenty, prezenty. Przyznaj się z ręką na sercu- lubisz dostawać prezenty! Ja też lubię 🙂 Dlatego mały upominek na zakończenie bądź początek wydarzenia jest zawsze mile widziany. To kolejny aspekt, który swiadczy o tym czy Twój event to event doskonały.

 

  • Potrzeba rozwoju i motywacji.

Inspirujący i mądrzy mówcy na Twoim evencie to skarb. Zaproś do współpracy ekspertów z różnych dziedzin. Niech inspirują i uczą Twojego klienta. Albo możesz sama być nauczycielem. Klient za ten gest, będzie Ci z pewnością wdzięczny!

Mam nadzieję, że temat okazał się ciekawy i dalej będziesz zgłębiała to zagadnienie oraz szukała nowych rozwiązań i możliwości. Robienie wydarzeń, to naprawdę pouczające i ciekawe wyzwanie, które skłania nas do myślenia, kreatywności oraz ciągłego uczenia.  Zatem szukajcie, pytajcie, i twórzcie wspaniałe Eventy! Bo event doskonały jest warty każdej ceny.

Jeżeli chcesz wiecej się dowiedzieć na temat tworzenia wydarzeń, to zapraszam na konferencję, którą organizuję 27 kwietnia. Szczegóły znajdziesz tutaj: www.kobietytworzawydarzenia.pl