Filmybrief dla grafika

Co to jest brief dla grafika?

To szczegółowe wytyczne, na podstawie których, grafik będzi mógł przygotować Twoje logo i cały system identyfikacji wizualnej Twojej marki.

Dlaczego jest to tak istotny dokument? Ponieważ grafik nie czyta w Twoich myślach i na hasło, potrzebuje ładne logo, nie będzie widział jak je przygotować.

Projekt logo i całego systemu identyfikacji wizualnej, to wbrew pozorom, bardzo trudne zadanie dla grafika. Musi poznać milion wytycznych, aby efekt końcowy spełniał Twoje oczekiwania.

Jeżeli chcesz przeczytać jak powstawała nowa wizualizacja Strefy Kobiet Biznesu, która opierała się właśnie na takim brifie, zajrzyj TUTAJ.

 

brief dla grafika

 

Zatem jak powinien wyglądać taki brief?

  1. Cześć pierwsza to wstęp, w którym musisz opisać czym się zajmujesz lub będziesz zajmować. Co Cię odróżnia od konkurencji. Jakimi wartościami powinna się charakteryzować Twoja firma, a także jak chcesz, aby była postrzegana przez otoczenia. Dodaj również informacje na temat Twojej grupy dolecowej.
  2.  Cześć druga. Tutaj opisujesz szczegółowo wszystko co dotyczy logo. To podstawa całego Twojego Systemy Identyfikacji Wizualnej. Od tego grafik zaczyna. Czyli opisz czym sie powinno charakteryzować, jak wyglądać, jakie cechy odzwierciedlać, ale również jakie funkcje spełniać za 3 czy 5 lat. Dodaj do tego opis, gdzie go będziesz wykorzystać.
  3. Cześć trzecia to założenia do pozostałych materiałów graficznych oraz różne inspiracje dla grafika. Czyli zdjęcia, które robią na Tobie duże wrażenie. Co to może być? W moim przypadku to były zdjęcia lawendy, kawy i ludzi ją pijących z uśmiechem na twarzy. Znajdź swoje magiczne zdjęcia. A możesz w tym celu wykorzystać Pinterest. To kopalnia cudownych zdjęć. Tam znajdziesz wszystko co potrzebujesz. Utwórz z takich zdjęć, swoją tablicę inspiracji i udostępnij grafikowi, Zobaczysz ile cudownych rzeczy może z tego stworzyć. Jako przykład możesz zobaczyć jedną z moich tablic inspiracji. Kliknij TUTAJ. i zobaczysz jakie zdjęcia mogą oddać klimat marki.

Pobierz przykładowy brief dla grafika i popracuj nad szczegółowymi wytycznymi. 

 

POBIERZ TUTAJ.